Ugrás a fő tartalomra

Karácsonyi Versek / Chritmas Poets

 1322396039_3150204719_1003ee407b_z_large_large

Csendes volt az éjjel, nagyon, nagyon csendes,
Csak egy csillag szólta, szólta, hogy "siess".



Készül már az ünnepestre,
Mikor ágyát teríti.
Jó ruháját meg ne gyűrje,
Maga mellé fekteti.



Ágyúszót görgetett felénk a téli szél
És sötétben bújtunk estétől hajnalig,
Ilyenkor a gyermek nem ünnepet remélt,
Hisz komisz időben ennünk se volt alig.


Most hogy közelít felénk újra karácsony
eszembe jutott az a kis tépett fenyő
amit a piac egy eldugott sarkából
boldog mosollyal húztál nekem elő...




Mikor karácsonykor a fenyőre nézek,
Szívem táján sok-sok furcsaságot érzek.
Egyszerre van jelen szomorúság, bánat,
Mert nem köszönthetem édesanyámat.


Harang csendül,
Ének zendül,
Messze zsong a hálaének,
Az én kedves kis falumban
Karácsonykor
Magába száll minden lélek.



Északról vágtató szelek
Pusztító hideget hoznak,
A házak ablakaira
Jégvirág csokrokat dobnak.





nagy
pakkba
csomagolt
ajándék már csak
ez lehet ma trendi játék.




Ha megkérdezném, egy narancs hány gerezd
a csodálkozástól nem lenne szavad
csak én suttogom, s mindig könnyes szemmel
tíz gerezd minden, de minden egy narancs



Szeretnék ma csendes békét adni,
hogy igaz úton lépjetek,
Szeretnék ma veletek haladni,
hogy hittel célba érjetek!



Apró csillag suhant
Fel a magas égre,
Meleg fényét ontva
Három üldözöttre.



Itt állok a csodára várva
és egész nap azon töröm a fejem,
mit tehetnék, hogy mosolyod lássam,
hogy szebbé tegyem a Karácsonyt neked,
de könnyes lesz szemem,
mert zsebeimet turkálva
hasztalan keresek nem lelek semmit sem...



Te tudtad, neked igazad volt, Dezső,
a gyermeknek a hó porcukor-eső
egy éjjelen, mikor minden oly konok
s nem folynak versek vénáink ütemén.
Tündérvilág. Ezer változó dolog
között lesz belőlünk csoda: sütemény.



Ó, gyönyörű Karácsonyfa!
Hallgass féltő tanácsomra:

Ragyogj reánk szikrát szórva,
Minden szívhez tisztán szólva,
Forrassz lánccá sok kis kezet,
Fakassz boldog énekeket,
Ringasd lelkünk illatoddal,
Tündökölj a csillagokkal,
Játszd a múló szerepedet:
Árassz közénk szeretetet!


Emlékszem télre, fenyőkre
mik bekerültek meleg szobába,
ajándékba kaptam vagy csak úgy "leesett"
ki tudja honnan, égből pottyant fákra.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Sziasztok! A blog bezárt. Oldallal kapcsolatos megkereséseket az alábbi e-mail címre küldhettek:  b_szandru@hotmail.com kép: x

DIY / DO IT YOURSELF / AUTUMN / ŐSZI WHATCANIDO / HALLOWEEN

Mindenszentek / Halottak napja idézetek

Nem múlnak ők el, kik szívünkben élnek, Hiába szállnak árnyak, álmok, évek. A halál olyan súlyos veszteség, hogy valójában sohasem lehet feldolgozni. Az emléke elhalványulhat a szeretett személynek, de a hiánya mindig megmarad. A sötétség nagylelkű. Türelmes. Mindig győz. Ám erejének szívében ott lakozik a gyengesége: egyetlen magányos gyertya elegendő, hogy elűzze őt. A szeretet pedig több egy magányos gyertyánál. A szeretet képes lángra lobbantani a csillagokat. A halottak az élők emlékezetében élnek tovább. Életem egy szakasza lezárult. Már régen el kellett volna felejtenem az egészet. Egy nyári románc, akármilyen intenzív, akkor is csak egy nyári románc volt. Talán szerelmes is voltam belé, igen, valószínűleg, de gyerekek voltunk még. A gyerekszerelmek ritkán élik túl a vért és a halottakat. Vannak ajtók. Én pedig becsuktam ezt az ajtót. Lucy a múlt részévé vált. Sok időbe tellett, mire ezt elfogadtam. De megtettem, és sikerült is zárva tartanom azt